De praktijk | Klachten


Bent u niet tevreden over hoe wij u geholpen hebben?

Om ons werk goed te kunnen uitvoeren is het van belang dat u ons vertrouwt en dat u zich vrij voelt om uw mening met ons te delen. Mocht het gebeuren dat u geen goed gevoel heeft overgehouden na een contact met onze praktijk dan horen wij dit graag zo snel mogelijk van u zodat wij dit met u kunnen bespreken en ervan kunnen leren.

Als u ontevreden bent kunt u dit het beste op het moment zelf bespreken. De kans is groot dat we er samen uitkomen. Mocht u dit vervelend of moeilijk vinden, dan kunt u ons klachtformulier invullen, u vindt deze onderaan de pagina. Het klachtformulier is ook aan de balie verkrijgbaar.

Na ontvangst van uw klacht neemt de interne klachtencoördinator uw klacht in behandeling en bevestigt de ontvangst van uw klacht. Wij geven schriftelijk, telefonisch of via een persoonlijke afspraak een reactie op uw klacht. Het heeft onze voorkeur om met u in gesprek te gaan om te kijken of we er samen uit kunnen komen.

Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)

Komen we er via bovenstaande interne procedure samen niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing en kan proberen te bemiddelen tussen u en de huisartsenpraktijk. U kunt de klacht indienen via het klachtenformulier op de website van SKGE [link https://www.skge.nl/aanmaken-formulier-prs/klachtindienen]. SKGE is bereikbaar via telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en bemiddeling door de klachtenfunctionaris van SKGE niet uitkomt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg van SKGE. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist), uit leden namens de patiënten en namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op de website van SKGE.

Klachtenformulier

Nieuws en mededelingen
E-healthweek 2020, doe mee!
E-healthweek 2020, doe mee!
Geplaatst: 6 januari 2020
Wat kunnen we de komende jaren verwachten van e-health bij de huisarts?

Lees meer
Afspraak voor rijbewijskeuring, uitstrijkje of plaatsing spiraal
Afspraak voor rijbewijskeuring, uitstrijkje of plaatsing spiraal
Geplaatst: 20 december 2019
Wilt u een afspraak maken voor een rijbewijskeuring of het plaatsen/verwisselen van een spiraal? Neem hiervoor dan telefonisch contact op met de assistente. Deze afspraken kunnen helaas niet online worden ingepland.

Lees meer
Opleiding artsen Maastricht University
Opleiding artsen Maastricht University
Geplaatst: 22 oktober 2019
Wij zijn sinds kort gestart met het opleiden van artsen in samenwerking met Maastricht University! Komende maanden zal een co-assistent het laatste deel van zijn opleiding bij ons doen en vanaf maart 2020 start een arts in opleiding tot huisarts in de praktijk.

Lees meer