De praktijk | Klachten


Bent u niet tevreden over hoe wij u geholpen hebben?

Om ons werk goed te kunnen uitvoeren is het van belang dat u ons vertrouwt en dat u zich vrij voelt om uw mening met ons te delen. Mocht het gebeuren dat u geen goed gevoel heeft overgehouden na een contact met onze praktijk dan horen wij dit graag zo snel mogelijk van u zodat wij dit met u kunnen bespreken en ervan kunnen leren.

Als u ontevreden bent kunt u dit het beste op het moment zelf bespreken. De kans is groot dat we er samen uitkomen. Mocht u dit vervelend of moeilijk vinden, dan kunt u ons klachtformulier invullen, u vindt deze onderaan de pagina. Het klachtformulier is ook aan de balie verkrijgbaar.

Na ontvangst van uw klacht neemt de interne klachtencoördinator uw klacht in behandeling en bevestigt de ontvangst van uw klacht. Wij geven schriftelijk, telefonisch of via een persoonlijke afspraak een reactie op uw klacht. Het heeft onze voorkeur om met u in gesprek te gaan om te kijken of we er samen uit kunnen komen.

Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)

Komen we er via bovenstaande interne procedure samen niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing en kan proberen te bemiddelen tussen u en de huisartsenpraktijk. U kunt de klacht indienen via het klachtenformulier op de website van SKGE [link https://www.skge.nl/aanmaken-formulier-prs/klachtindienen]. SKGE is bereikbaar via telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en bemiddeling door de klachtenfunctionaris van SKGE niet uitkomt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg van SKGE. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist), uit leden namens de patiënten en namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op de website van SKGE.

Advies en bijstand door Adviespunt Zorgbelang

Voor informatie, advies en ondersteuning met betrekking tot uw klacht kunt u kosteloos terecht bij Adviespunt Zorgbelang.

Adviespunt Zorgbelang is een initiatief van Zorgbelangorganisaties. Zij komen op voor de belangen van zorggebruikers en voor de kwaliteit van zorg.

Adviespunt Zorgbelang is op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar via: 013 – 20 20 054 of via e-mail: adviespunt@zorgbelang-brabant.nl.

Klachtenformulier

Nieuws en mededelingen
Griepprik 19 en 21 november
Griepprik 19 en 21 november
Geplaatst: 14 oktober 2019
Sommige mensen kunnen ernstig ziek worden door de griep. Zij kunnen bijvoorbeeld problemen aan het hart krijgen of een longontsteking. De griepprik zorgt ervoor dat uw afweer tegen het griepvirus verbetert waardoor u niet of minder ziek wordt van het virus.

Lees meer
Physician Assistent in de praktijk
Physician Assistent in de praktijk
Geplaatst: 1 september 2019
Een Physician Assistant is een medisch zorgprofessional ofwel ondersteunend geneeskundige, die op zelfstandige en structurele wijze medische taken overneemt van een medisch specialist, inclusief huisarts. Zij is opgeleid om net als de huisarts spreekuur te doen. In principe werkt zij zelfstandig en bij ingewikkelde zaken doet zij zo nodig beroep op de huisarts.

Lees meer
Bemiddeling tussen VGZ en Zorggroep DOH leidt alsnog tot akkoord voor 2018-2019
Bemiddeling tussen VGZ en Zorggroep DOH leidt alsnog tot akkoord voor 2018-2019
Geplaatst: 19 december 2017
Op het voorstel van VGZ zijn de afgelopen dagen gesprekken gevoerd onder begeleiding van een onafhankelijke bemiddelaar. Deze gesprekken hebben ertoe geleid dat vandaag alsnog een tweejarig akkoord is bereikt tussen DOH en VGZ voor vijf van de zes zorgprogramma’s die door DOH worden uitgevoerd.

Lees meer