De praktijk | Klachten


Bent u niet tevreden over hoe wij u geholpen hebben?

Om ons werk goed te kunnen uitvoeren is het van belang dat u ons vertrouwt en dat u zich vrij voelt om uw mening met ons te delen. Mocht het gebeuren dat u geen goed gevoel heeft overgehouden na een contact met onze praktijk dan horen wij dit graag zo snel mogelijk van u zodat wij dit met u kunnen bespreken en ervan kunnen leren.

Als u ontevreden bent kunt u dit het beste op het moment zelf bespreken. De kans is groot dat we er samen uitkomen. Mocht u dit vervelend of moeilijk vinden, dan kunt u ons klachtformulier invullen. U vindt dit formulier onderaan de pagina. Het klachtformulier is ook aan de balie verkrijgbaar.

Na ontvangst van uw klacht neemt de interne klachtencoördinator uw klacht in behandeling en bevestigt de ontvangst van uw klacht. Wij geven schriftelijk, telefonisch of via een persoonlijke afspraak een reactie op uw klacht. Het heeft onze voorkeur om met u in gesprek te gaan om te kijken of we er samen uit kunnen komen.

Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)

Komen we er via bovenstaande interne procedure samen niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van Stichting Klachten & Geschillen
Eerstelijnszorg (SKGE)
. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing en kan proberen te bemiddelen tussen u en de huisartsenpraktijk. U kunt de klacht indienen via het klachtenformulier op de website van SKGE. SKGE is bereikbaar via telefoonnummer 088-0229100 of per mail info@skge.nl.

Stuurt u liever uw klacht per post? Dan is het belangrijk dat u een duidelijke omschrijving geeft wanneer en waar de gebeurtenis plaatsvond, over wie u een klacht heeft en waarom u niet tevreden bent. Vergeet u niet uw naam, adres, woonplaats en telefoonnummer te vermelden. U kunt uw klacht sturen naar: SKGE, Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris van SKGE echt niet uitkomt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg van SKGE. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (een (voormalig) rechter), uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (jurist). De uitspraak van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op de website van SKGE.

N.B.: Sommige waarnemend huisartsen zijn niet via onze huisartsenpraktijk aangesloten bij SKGE. Zij zijn zelfstandig aangesloten bij een klachtenregeling en geschilleninstantie. Dit kan een andere organisatie dan SKGE zijn. U kunt dit via onze praktijk navragen bij de waarnemend huisarts.

Klachtenformulier

Nieuws en mededelingen
Herstart inloopspreekuur korte klachten
Herstart inloopspreekuur korte klachten
Geplaatst: 11 april 2022
Vanaf 11 april is het inloopspreekuur voor korte klachten weer herstart! U kunt dan dagelijks tussen 8.00 en 8.30 uur binnenlopen voor een klein medisch probleem. Lees verder in dit bericht voor meer belangrijke informatie! Uiteraard blijven de basisregels rond Covid van kracht en zien we mensen met mogelijke Covid gerelateerde klachten enkel op het einde van het spreekuur met beschermende maatregelen!

Lees meer
Geen neusmondmasker meer tijdens bezoek praktijk
Geen neusmondmasker meer tijdens bezoek praktijk
Geplaatst: 11 april 2022
Er is geen neusmondmasker meer nodig tijdens het bezoek aan de huisartsenpraktijk! Uiteraard blijven de basismaatregelen van kracht en zullen we zoveel mogelijk de 1,5 meter in acht nemen. Ook de schermen in de wachtkamer laten we voorlopig staan.

Lees meer
Start inloopgroepen Positieve gezondheid in Son en Breugel
Start inloopgroepen Positieve gezondheid in Son en Breugel
Geplaatst: 8 april 2022
Wil jij ook de eerste stap zetten naar het vergroten van jouw welzijn? In samenwerking met het CMD, de LEV-groep en oefentherapeute Ester ter Riele gaan wij vanaf 12 mei ook in Son en Breugel starten met inloopgroepen Positieve Gezondheid. Er zijn 6 thema's en elk thema heeft een aparte bijeenkomst. Positieve Gezondheid is een manier om breder naar gezondheid te kijken. Kun je je bijvoorbeeld voldoende redden? Voel je je gelukkig of misschien juist eenzaam? En is er misschien medische zorg nodig of steun uit je omgeving? Het gaat erom dat jij je gezond en energiek voelt, op de manier die bij jou past!

Lees meer